ثبت شرکت در قطر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گردشگری و آدرس dominic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 232
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 37
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 222
:: بازدید ماه : 2219
:: بازدید سال : 18906
:: بازدید کلی : 92604

RSS

Powered By
loxblog.Com

نام رسمی آن کشور همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است.دومینیکا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از بریتانیا اعلام استقلال کرد.واحد پول آن دلار کارائیب شرقی نام د

ثبت شرکت در قطر
جمعه 12 آبان 1402 ساعت 17:56 | بازدید : 179 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

ثبت شرکت در قطر؛ قطر صاحب یکی از آزادترین اقتصادهای جهان است و قوانین مستقیم و آسانی را برای راه‌اندازی کسب و کارهای خارجی وضع کرده است. با توجه به اینکه قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، ثبت شرکت در قطر و تاسیس کسب و کار در آن، با درآمد قابل توجهی همراه خواهد بود. در این مقاله به بررسی ثبت شرکت در قطر، انواع شرکت، هزینه‌ها و بهترین گزینه‌ها برای راه‌اندازی کسب و کار خواهیم پرداخت.

چرا ثبت شرکت در قطر؟

قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که رشد اقتصادی خود را مرهون صنایع نفت و گاز طبیعی است. قطر با سرانه تولید ناخالص داخلی 94،000 دلار، در بین 5 کشور برتر دنیا در شاخص سرانه تولید ناخالص داخلی قرار دارد. به همین دلایل بسیاری از کارآفرینان و صاحبان شرکت‌ها، به دنبال ثبت شرکت در قطر و راه‌اندازی کسب و کار خود در این کشور هستند.

دولت قطر به صورت مستمر، برای بهبود فضای کسب و کار این کشور تلاش می کند، تا جاییکه این کشور را به مکانی سودآور برای صاحبان کسب و کار و سرمایه‌گذارانی که قصد ثبت شرکت بین المللی را دارند تبدیل کرده است. در سال‌های اخیر، چشم‌اندازهای تجاری قطر گسترده و متنوع شده است و کسب و کارهای متنوعی در زمینه‌های مختلف در این کشور تاسیس شده‌اند که از آن جمله می‌توان به حوزه‌های گردشگری، تکنولوژی، ساخت و ساز و تولید، فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، آموزش، رسانه و خدمات مشاوره اشاره کرد.

 

مزایای ثبت شرکت در قطر

یکی از جنبه‌های منحصر به فرد ثبت شرکت در قطر، منطقه تجاری آزاد این کشور است. صاحبان کسب و کارها می‌توانند کسب و کار خود را در مناطق تجاری آزاد یا خارج از آن راه‌اندازی کنند. پیش از راه‌اندازی کسب و کار در قطر، آشنایی با تفاوت‌های این دو منطقه ضروری است.

این دو منطقه، قوانین، سیاست‌ها و مقررات بسیار متفاوتی را در مورد کسب و کارها اعمال می‌کنند. از جمله مزایای راه‌اندازی کسب و کار در مناطق آزاد تجاری قطر عبارتند از: مالکیت کامل سهام خارجی، عدم محدودیت ارز خارجی، معافیت از مالیات بر درآمد، معافیت از مالیات بر شرکت و معافیت مالیات بر تجارت خارجی. اکثر سرمایه‌گذاران، منطقه آزاد قطر را برای راه‌اندازی کسب و کار خود انتخاب می‌کنند. از مشاغل متداول این مناطق می‌توان به حوزه‌های فناوری، لجستیک، دریایی، تولیدی و پتروشیمی اشاره کرد.

 

انواع شرکت در قطر

در قطر انواع مختلفی از شرکت‌ها وجود دارد که افراد بسته به نوع فعالیت، شرایط و اهدافشان باید برای ثبت یکی از آن‌ها اقدام کنند. در ادامه به انواع شرکت در قطر اشاره می‌کنیم و شرایط هر کدام را شرح خواهیم داد.

شرکت مشارکتی ساده (Simple partnership company)

شرکت مشارکتی ساده، شرکتی است که توسط دو یا چند شخص حقیقی، تاسیس می‌شود که شخصاً و مشترکاً در قبال تعهدات شرکت، مسئولیت دارند. نام این نوع شرکت‌ها باید شامل نام کلیه شرکا و یا یکی از شرکای شرکت به همراه عبارت «و شرکا» باشد. همچنین می‌توانید نام تجاری خاص را که مرتبط با موضوع فعالیت شرکت است، انتخاب کنید.

شرکت با همکاری مشترک (Joint Partnership Company)

شرکت با همکاری مشترک، متشکل از دو نوع شریک است که عبارتند از:

شرکای اشتراکی که صلاحیت اداره شرکت را دارند و مشترکاً و شخصاً در قبال تعهدات شرکت مسئولیت دارند.

شرکای امین که صرفاً در شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به استثنای ارزش سهام خود، مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت ندارند. لازم به ذکر است شریک امین نباید در مدیریت شرکت دخالتی داشته باشد.

شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک (Joint Venture Company)

شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک توسط دو یا چند نفر تشکیل می‌شود. تمامی تصمیمات در شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک، با اتفاق نظر تمام شرکا اتخاذ می‌شود، مگر آنکه در تفاهم‌نامه خلاف آن ذکر شده باشد.

شرکت سهامی عام (Public Shareholding Company)

شرکت سهامی عام شرکتی است که سرمایه آن به صورت مساوی بین شرکا تقسیم می‌شود و قابل انتقال است. شرکت‌های سهامی عام باید حداقل 5 سهامدار داشته باشند و در همه موارد نام شرکت باید شامل عبارت «شرکت سهامی عام قطر» باشد.

شرکت مشارکتی با سهام محدود (Limited Shares Partnership Company)

شرکت مشارکتی با سهام محدود، متشکل از دو گروه به شرح زیر هستند:

    • شرکای اشتراکی که متشکل از یک یا چند شریک است که شخصاً در برابر قروض شرکت مسئول هستند.
    • شرکای امین که متشکل از حداقل 4 شریک است که به میزان ارزش سهام خود، در قبال تعهدات شرکت مسئول هستند.
    • شرکت مشارکتی با سهام محدود باید دارای اساسنامه و تفاهم‌نامه‌ای باشد که به امضای کلیه شرکا رسیده است. در تمامی موارد، عبارت «شرکت سهامی با مسئولیت محدود» باید به نام شرکت اضافه شود. سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود باید به ارزش مساوی تقسیم شده و قابل انتقال و غیر قابل تقسیم است.

شرکت با مسئولیت محدود (Limited Liability Company)

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که با حداقل 2 و حداکثر 50 شریک تشکیل می‌شود و تعهدات آن‌ها محدود به ارزش سهام آن‌ها است. سهام این نوع از شرکت‌ها قابل انتقال نیست. شرکت با مسئولیت محدود باید دارای اساسنامه و تفاهم‌نامه‌ای باشد که به امضای کلیه شرکا رسیده است.

در تمامی موارد، عبارت «شرکت با مسئولیت محدود» باید به نام شرکت اضافه شود. مدیریت شرکت با مسئولیت محدود توسط یک یا چند مدیر انجام می‌شود که می‌توانند از شرکای شرکت باشند یا نباشند.

شرکت تک نفره (One Person Company)

شرکت تک نفره به شرکتی گفته می‌شود که فعالیت اقتصادی و سرمایه آن در اختیار یک شخص حقیقی یا شرکت است. چنین شرکتی قبل از ثبت نباید دارای شخصیت شرکتی باشد. شرکت تک نفره توسط صاحب سرمایه اداره می‌شود که می‌تواند به نمایندگی از شرکت، یک یا چند مدیر را برای فعالیت‌های تجاری شرکت منصوب کند. نام شرکت‌های تک نفره باید با نام صاحب سهام مرتبط باشد و پس از آن عبارت «شرکت یک نفره (O.P.C)» قید شود.

هلدینگ (Holding Company)

هلدینگ، شرکتی با مسئولیت محدود یا یک نفره است که یک یا چند شرکت دیگر را با در اختیار داشتن 51% از سهام این شرکت‌ها، از نظر مالی و اداری، اداره می‌کند. سرمایه هلدینگ‌ها نباید کمتر از 10،000،000 ریال قطر باشد. عبارت هلدینگ باید به نام شرکت اضافه شود.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در قطر

برای ثبت شرکت یا ثبت برند در قطر، ارائه لیستی از مدارک، لازم و ضروری است. برای اینکه روند ثبت شرکت با سرعت و به درستی انجام شود، باید مدارک را با دقت و توجه به جزئیات، جمع‌آوری و ارائه کرد. در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز را به شما ارائه خواهیم کرد:

  1. فرم ثبت‌نام تجاری پر شده در وزارت بازرگانی و صنعت (MOCI)
  2. کپی کارت شناسایی مالک شرکت و سهامداران
  3. کپی کارت شناسایی مدیرعامل
  4. گواهی ثبت تجاری
  5. گواهی اصالت شرکت‌های خارجی
  6. اساسنامه شرکت
  7. بیزینس پلن
  8. گواهی آدرس شرکت و شماره ثبت شرکت
  9. گواهی انتخاب حسابرسان شرکت

مراحل ثبت شرکت در قطر

ثبت شرکت در قطر، به دلیل نیاز به اسناد و مدارک متعدد، فرآیندی طولانی و پیچیده دارد. برای ثبت شرکت در قطر علاوه بر توجه به جزئیات بسیار، باید اسناد و مدارک را در زمان دقیق، به وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر ارائه دهید. در ادامه مراحل ثبت شرکت در قطر را توضیح داده‌ایم.

  • مرحله اول: نام شرکت را انتخاب کنید

اولین مرحله تاسیس یک شرکت، جستجو برای انتخاب نام تجاری است. توجه داشته باشید نامی که برای شرکت خود انتخاب می‌کنید، باید منحصر به فرد باشد. انتخاب نام تجاری، مستلزم تحقیق و برنامه‌ریزی است. برای بررسی امکان انتخاب و رزرو نام تجاری، باید از طریق وبسایت www.moci.gov.qa اقدام کنید.

  • مرحله دوم: حساب بانکی افتتاح کنید

دومین مرحله تاسیس شرکت در قطر، افتتاح حساب بانکی است. برای راه‌اندازی کسب و کار خارجی در قطر، باید نامه‌ای از وزارت بازرگانی و صنعت دریافت کنید. این نامه مربوط به مجوز افتتاح حساب بانکی در قطر است. به محض واریز مبلغ متناسب با سرمایه شرکت، حساب فعال می‌شود. فعال کردن حساب بانکی حدود 1 تا 2 روز کاری زمان می‌برد.

  • مرحله سوم: تاییدیه اساسنامه شرکت را دریافت کنید

پس از افتتاح حساب بانکی، شرکت‌ها باید تاییدیه اساسنامه شرکت را دریافت کنند. این تاییدیه توسط وزارت بازرگانی و تجارت صادر می‌شود. فرآیند صدور اساسنامه تنها 1 روز زمان می‌برد، اما قبل از آن باید فرم درخواست اساسنامه را از وزارت بازرگانی و تجارت دریافت کنید. فرم اساسنامه که به AoA موسوم است، علاوه بر نام شرکت، باید شامل اطلاعات زیر باشد:

    1. آدرس دفتر مرکزی شرکت
    2. شرایط و اهداف شرکت
    3. سرمایه سهام و شرح اقدامات مربوطه
    4. محدودیت در نقل و انتقال سهام (فقط برای شرکت‌ها)
    5. نام، ملیت و محل سکونت سهامداران (فقط برای شرکت‌ها)
    6. روش‌های تقسیم زیان و سود بین شرکا
    7. اسامی افرادی که کسب و کار را اداره می‌کنند.
  • مرحله چهارم: مدارک اضافی را ارسال کنید

بسته به نوع شرکت، برای ثبت قانونی کسب و کار، ممکن است نیاز به ارائه اسناد اضافی باشد. مدارک اضافی، مرتبط با آن گروه از فعالیت‌های تجاری است که نیاز به دریافت مجوز تجاری خاص دارند. برای مثال، برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی باید مجوز تجاری مرتبط را دریافت کنید. برای دریافت این مجوز، باید به وزارت نیرو و صنعت درخواست دهید.

  • مرحله پنجم: در اتاق بازرگانی قطر ثبت‌نام کنید

ثبت‌نام در اتاق بازرگانی قطر اجباری نیست، اما می‌تواند برای شما مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. برای ثبت شرکت در اتاق بازرگانی قطر، باید درخواست خود را ثبت کنید. مدیرعامل شرکت نیز باید این درخواست را امضا کند.

  • مرحله ششم: برای شرکت مهر بگیرید

یکی دیگر از بخش‌های اساسی ثبت شرکت در قطر، انتخاب مهر سازمانی برای کسب و کار است. لازم به ذکر است مقام‌های دولتی، مهر را ارائه نخواهند داد و شرکت‌های خصوصی باید مهر خود را بسازند. بررسی اینکه آیا شرکت خارجی مهر سازمان خود را آماده کرده است یا خیر، توسط MBT انجام می‌شود. ساخت مهر شرکت حدود 100 ریال قطر هزینه دارد.

  • مرحله هفتم: مجوز تجارت دریافت کنید

بعد از دریافت CR یا گواهی اقامت تجاری، برای داشتن مکان تجاری و انجام فعالیت تجاری، باید مجوز تجارت دریافت کنید. وزارت اقتصاد و تجارت، این مجوز را تایید و صادر می‌کند. اخذ مجوز تجارت یکی از چالش‌برانگیزترین مراحل ثبت شرکت است. برای دریافت این مجوز باید در وبسایت MEC، درخواست خود را پر کرده و ارسال کنید.

هزینه ثبت شرکت در قطر

هزینه ثبت شرکت در قطر بسته به نوع و فعالیت شرکت متفاوت است. تاجران و کارآفرینان بسته به میزان سرمایه و اهداف خود، می‌توانند یکی از انواع شرکت‌ها را ثبت کنند که راه‌اندازی هر کدام از این شرکت‌ها مستلزم پرداخت هزینه های متفاوتی است. در جدول زیر به حداقل هزینه مورد نیاز برای ثبت انواع شرکت‌ها در قطر اشاره کرده‌ایم.

 

محبوب‌ترین و پرتقاضاترین صنایع در قطر

قطر با برخورداری از فناوری پیشرفته، مدیریت بازار و سرمایه‌گذاری در سهام، استقبال بالایی از سرمایه‌گذران خارجی می‌کند تا کسب و کار خود را در این کشور تاسیس کرده و رونق ببخشند. در ادامه به شرح محبوب‌ترین و پرتقاضاترین صنایع قطر خواهیم پرداخت.

  • طراحی داخلی

در قطر افراد ثروتمند بسیاری زندگی می کنند. این افراد علاقه به زندگی لوکس و پرتجمل دارند، بنابراین ترجیح می‌دهند دکوراسیون خانه یا محل کار خود را به بهترین شکل طراحی کنند. با توجه به این شرایط، کسب و کارهای حوزه طراحی داخلی در کشور قطر در حال رونق و توسعه است.

  • کارواش

یکی از ایده‌های تجاری ساده و سودمند برای راه‌اندازی کسب و کا در قطر، کارواش است. قطر کشور کوچکی است، اما در مقایسه با سایر کشورها، تعداد بیشتری خودرو دارد. تقریباً همه مردم قطر، حداقل 1 وسیله نقلیه دارند و به دلیل زندگی پرمشغله، برای شستشوی خودروی خود فرصت کافی ندارند، بنابراین مرتبا به کارواش مراجعه می‌کنند.

  • رستوران: بخش قابل توجهی از ساکنان و نیروی کار قطر را مهاجران تشکیل می‌دهند. این مهاجران مانند مهاجران همه جای دنیا دلتنگ غذاهای محلی کشور خود می‌شوند. با توجه به این موضوع، و همچنین سرعت بالای زندگی روزمره در قطر، افراد فرصت زیادی برای پخت غذای خانگی ندارند و زیاد به رستوران و کافه می‌روند.
  • آژانس املاک و مستغلات: جمعیت قطر به سرعت رو به رشد است. به همین دلیل در دوحه، پایتخت قطر، کمبود مسکن وجود دارد. این کمبود باعث شده اجاره سالیانه بازار آپارتمان و ویلا، بین 5 تا 10 درصد افزایش یابد. دولت قطر برای کنترل هزینه اجاره خانه، از کسب و کارهای حوزه املاک و مستغلات حمایت می‌کند.
  • اجاره وسیله نقلیه: بیشتر توریست‌ها ترجیح می‌دهند برای رفت و آمد، به جای وسایل نقلیه عمومی، ماشین کرایه کنند. با توجه به رونق گردشگری در قطر، در دوران جام جهانی و بعد از آن، راه‌اندازی شرکت اجاره اتومبیل می‌تواند ایده خوب و پردرآمدی باشد.
  • مراکز تناسب اندام: تناسب اندام در میان ساکنان قطر، از محبوبیت زیادی برخوردار است و این فرصتی ایده‌آل برای راه‌اندازی یک مرکز تناسب اندام، به خصوص در دوحه است. قطری‌ها بسیار پرمشغله هستند و تعداد زیادی از آن‌ها، برای رهایی از استرس و فرار از رزومرگی‌ها، به ورزش و تناسب اندام روی آورده‌اند.

 

بهترین شهرها برای ثبت شرکت در قطر

قطر شهرهای صنعتی و بزرگ متعددی دارد که برای راه‌اندازی کسب و کار پرسود، ایده‌آل هستند. در ادامه به تعدادی از بهترین شهرها برای ثبت شرکت در قطر اشاره خواهیم کرد و توضیح مختصری را راجع به هر کدام ارائه خواهیم داد.

  1. دوحه (Doha): دوحه پایتخت قطر و مقر دولت است. این شهر، قطب اقتصادی مهم، و مرکز تجاری، فرهنگی و آموزشی کشور به شمار می‌رود. بندر اصلی کشور و یک فرودگاه بین‌المللی مدرن در دوحه واقع شده‌اند. این شهر به سیستم جاده‌ای پیشرفته‌ای مجهز است که آن را به شبکه جاده‌های بین‌المللی، مرتبط می‌کند.
  2. الریان (Al Rayyan): الریان در شمال دوحه قرار دارد و بزرگ‌ترین منطقه مسکونی خارج از دوحه است. این شهر سومین کلانشهر بزرگ قطر است. بر اساس آمارهای دولتی، الریان بیشترین فعالیت‌های کشاورزی قطر را به خود اختصاص داده است.
  3. الخور (Al Khor): الخور شهری ساحلی است که در 57 کیلومتری شمال شرقی ساحل دوحه قرار دارد. الخور به بندرش که مجهز به قایق‌های ماهیگیری و صنایع دستی کوچ است، شهرت دارد. این شهر را همچنین به سواحل، برج‌های تاریخی و مساجد آن می شناسند.
  4. ام سعید (Umm Said): ام سعید هسته اصلی صنعت قطر است که در 45 کیلومتری جنوب دوحه، در شبه جزیره ساحل شرقی، قرار دارد. این بندر، هم یک بندر صادراتی نفت و هم بندر تجاری با پالایشگاه‌ها، و سایر موسسات صنعتی تولید مایعات گاز طبیعی، فولاد، پتروشیمی و کود است.

 

وضعیت بازار و صادرات و واردات در قطر

رونق اقتصادی قطر ناشی از استخراج و صادرات نفت و گاز طبیعی است. ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، کالاهای تولیدی، محصولات غذایی و حیوانات زنده، عمده‌ترین واردات قطر هستند. LNG، نفت خام و نفت پالایش‌شده نیز بخش عمده‌ای از صادرات این کشور را تشکیل می‌دهند. منابع اصلی واردات قطر، کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، آلمان، ژاپن و امارات متحده عربی هستند. کره جنوبی، ژاپن، چین و هند نیز از مهم‌ترین مقاصد صادراتی قطر، به شمار می‌روند. ژاپن و کره جنوبی، بیشترین سهم صادرات قطر را، عمدتاً در قالب نفت و فرآورده‌های نفتی، دریافت می‌کنند.

همانطور که مشاهده کردید قطر با برخورداری از ثبات سیاسی و اقتصادی، زیرساخت‌های باکیفیت و بهره‌مندی از نرخ پایین مالیات شرکتی که 10% است، مقصد جذابی برای سرمایه‌گذران است. چنانچه قصد تاسیس شرکت و راه‌اندازی کسب و کار پر سودی را دارید، ثبت شرکت در قطر می‌تواند گام مثبتی در جهت تحقق اهدافتان باشد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: